Svátek má: Mikuláš

Regiony

Velikost textu:

V Brně opravili tramvajové koleje za 170 milionů

V Brně opravili tramvajové koleje za 170 milionů

Od dubna bylo v Brně opraveno pět úseků tramvajových kolejí. Poslední letošní větší rekonstrukce bude dokončena v říjnu. Investice do rekonstrukcí si vyžádaly náklady ve výši 170 milionů korun, celkově se opravilo více než 3500 metrů kolejí.

Brněnská tramvaj
1.říjen 2014 - 12:00

Jihomoravskenovinky.cz o tom informovala mluvčí Dopravního podniku města Brna (DPMB) Linda Hailichová. „Dobře fungující městská hromadná doprava je naší prioritou a bez investic se neobejde. Tyto finanční prostředky jsou rozumným výdajem, z něhož budou mít užitek nejen cestující v tramvajích, ale i ostatní Brňané,“ řekl primátor města Brna Roman Onderka.

„Rekonstrukce komunikací sice na čas znepříjemní život řidičům a obyvatelům dotčených ulic, což je mi líto, nicméně jde o nezbytnost, která se zúročí bezpečností a plynulostí provozu,“ dodal primátor.

Nejnáročnějšími, jak časově, tak finančně, byly rekonstrukce tramvajových tratí na ulicích Bráfova a Dornych. Na ulici Dornych nechal DPMB při rekonstrukci v úseku od Zvonařky po Svatopetrskou vyměnit koleje v délce 880 metrů, nového povrchu se v tomto místě dočkala i vozovka. Ke stavebním pracím v tomto místě se přidaly také Teplárny Brno, které zde vyměnily desítky metrů potrubí horkovodu.

Z této rekonstrukce budou mít radost kromě cestujících v tramvaji a chodců, pro něž bude jízda po nových kolejích a chůze po nových chodnících příjemnější, také automobilisté. Kvůli špatnému stavu kolejí zde musely tramvaje projíždět omezenou rychlostí a auta je pak v koloně následovala. Na tuto skutečnost upozorňovala řidiče cedule s omluvou. Protože nová trať umožnuje již tramvajím průjezd standardní rychlostí, omluvná cedule byla v úterý 30. září odstraněna.

Stavebně náročná byla rekonstrukce kolejového trojúhelníku na křižovatce ulic Václavská – Křížová. „Jelikož se jedná o dopravně velmi vytížené místo, práce bylo nutné stihnout v krátkém čase. Dodavatel proto nasadil veškerou svou dostupnou techniku a pracovníky, aby veškeré kolejové objekty, kterým již končila životnost, stihl vyměnit za nové,“ uvedl generální ředitel DPMB Miloš Havránek.

Brněnské koupaliště Riviéra zvítězilo v prestižní soutěži

Kromě nových tratí se cestující na začátku září dočkali také dalšího bezbariérového nástupního ostrůvku – konkrétně v zastávce Hlavní nádraží u viaduktu. Stávající délka ostrůvku (27 metrů) nepostačovala k obsluze celých tramvajových souprav - zadní dveře tramvaje se v zastávce dostávaly mimo ostrůvek, navíc výška nástupní hrany ani přístup na ostrůvek neumožňovaly bezbariérový přístup, ani nástup do vozidel.   
Po opravě je ostrůvek delší (33 metrů) a má atypický, nepravidelný tvar, který kopíruje tramvajovou trať. Ostrůvek je osazen ochranným zábradlím.

(iza, foto: Aktron/Wikimedia)