Svátek má: Tibor

Regiony

Velikost textu:

V roce 2022 se k Fakultní nemocnici v Brně dostanete tramvají

V roce 2022 se k Fakultní nemocnici v Brně dostanete tramvají

Už za tři roky, tedy v roce 2022, přijede k Fakultní nemocnici Brno a do Univerzitního kampusu MU tramvaj.

Stavba nové trati začla poklepem na základní kámen
21. října 2019 - 11:00

Stavbu v minulém týdnu zahájili představitelé města Brna v čele s primátorkou JUDr. Markétou Vaňkovou a ředitelem FN Brno MUDR. Romanem Krausem, MBA. Jedná se o investici ve výši 1,4 mld. Kč (v tom dotace z evropských zdrojů 1,157 mld. Kč).

„Jen v areálu Bohunice pracuje přibližně čtyři tisíce našich zaměstnanců a je zde lokalizováno zhruba tisíc dvě stě lůžek,“ řekl při zahájení stavby ředitel FN Brno MUDr. Roman Kraus, MBA.

 Brněnské městské části dostávají sady tašek na třídění odpadu

„Stavba má obrovský přínos pro oblast Starého Lískovce a Bohunic, kam denně cestují například studenti Masarykovy univerzity a zaměstnanci i pacienti Fakultní nemocnice Brno. Tento strategický projekt, který výrazně ulehčí přetížené dopravě ve městě, má naši plnou podporu a prioritu,“ uvedla primátorka města Brna Markéta Vaňková.


„Jedná se o stavbu, která z pohledu MHD nemá v novodobých dějinách Brna obdoby. Projekt je unikátní nejen z hlediska rozsahu a charakteru, ale i objemem finančních prostředků získaných z dotačních titulů. Právě proto jsem rád, že v nás město Brno vložilo důvěru a pověřilo DPMB úkolem stavbu zajistit,“ vysvětlil generální ředitel Dopravního podniku města Brna, a.s., Miloš Havránek.

Stavba tramvajové trati k Univerzitnímu kampusu je jedinečná v několika ohledech. Veškeré smluvní vztahy v rámci projektu jsou založeny na mezinárodních smluvních podmínkách FIDIC (tzv. „Bílá a Žlutá kniha FIDIC“). Jedná se také o jedinou intravilánovou stavbu tunelu pro tramvajovou dopravu na území ČR v posledním desetiletí. Mimořádná je i výše finanční dotace z evropských zdrojů. Při celkových nákladech 1,4 mld. Kč činí 1,157 mld. Kč a pokryje tak 85 procent nákladů. Tramvajová trať bude zprovozněna na konci roku 2022.

Nová trať se od stávající odpojí v uzlu Osová, dále bude vedená hloubeným tunelem pod Mikuláškovým náměstím a vyústí v ulici Netroufalky. Tunel dlouhý 619 metrů povede v hloubce až 9 metrů.  Projekt počítá se zřízením dvou nových zastávek Nová Jihlavská (pod zemí) a Nemocnice Bohunice.

Viditelnější práce většího rozsahu budou následovat na jaře 2020, kdy zhotovitelská firma začne s hrubými terénními pracemi a hloubením samotného tunelu. V roce 2021 budou tyto práce pokračovat a přidá se výstavba zastávek, tramvajové trati a trolejového vedení. Rok 2022 pak bude rokem dokončování stavby a technických náležitostí, úpravy okolního terénu, oživování technologií a zkušebního provozu.

Dopravní omezení budou obnášet krátkodobé výluky na trolejbusové trati mezi zastávkami Osová a Nemocnice Bohunice a několikaměsíční výluku na tramvajové trati v úseku Švermova – Starý Lískovec.


Jihomoravskenovinky.cz o celé záležitosti informoval mluvčí FN Brno Pavel Žára.

(vm,Jihomoravskenovinky.cz,foto:FN Brno)